دسته‌بندی نشده

قوانین و مقررات فروشنده

فروشنده گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی فروشگاه اتوگاما به دقت مطالعه فرمایید.

 

1) طرفین قرارداد:
این قرارداد بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی و به صورت دوجانبه و مطابق مفاد و شرایط این سند، میان طرفین آن منعقد می‌شود:

1-طرف اول قرارداد:
فروشگاه آنلاین اتوگاما (به نشانی اینترنتی: autogama.ir) و سرویس‌ها، ابزارها، اپلیکیشن‌ها که از این پس در این سند «اتوگاما»‌ نامیده می‌شود

۲- طرف دوم قرارداد:
تمام اشخاصی که طبق تعریف و مفاد این سند، در فروشگاه آنلاین اتوگاما ثبت‌نام و پس از تأیید، از خدمات آن استفاده می‌کنند که از این پس در این سند حسب مورد «فروشنده » خوانده می‌شوند

 

2) شرایط عمومی قرارداد:
این قرارداد و سایر سندهایی که در این متن به آن ارجاع داده می‌شود و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی که از طریق راه‌های ارتباطی فروشگاه آنلاین اتوگاما به صورت عمومی یا موردی به اطلاع فروشنده می‌رسد، مجموعاً جزو شرایط استفاده و بهره‌برداری از فروشگاه آنلاین اتوگاما است. استفاده کاربران از پلتفرم فروشگاه آنلاین اتوگاما ، به‌منزله پذیرش همه قوانین و مقررات آن است. در صورت به‌روزرسانی این قرارداد، چنانچه به تشخیص فروشگاه آنلاین اتوگاما این تغییرات عمده و جدی و اثرگذار بر حقوق و تکالیف طرفین باشد، از طریق بسترهای فروشگاه آنلاین اتوگاما یا راه‌های ارتباطی آن با فروشنده ، به اطلاع فروشنده خواهد رسید و وی می‌بایست نسبت به ادامه استفاده از اتوگاما تصمیم‌گیری کند و اگر مفاد جدید قرارداد را نمی‌پذیرد لازم است از خدمات اتوگاما استفاده نکند و نظر خود را به اتوگاما اطلاع دهد. بنابراین پس از اطلاع‌رسانی توسط اتوگاما و ادامه استفاده از خدمات اتوگاما توسط فروشنده، حتی صرف بازدید و جستجو در یکی از بسترهای اتوگاما ،به معنای موافقت با قرارداد جدید است. فروشنده قبل از عضویت در اتوگاما و استفاده از خدمات آن، می‌بایست مفاد این قرارداد را کامل و دقیق مطالعه و قبول کند. بنابراین صرف ایجاد حساب کاربری و حتی بدون جستجو در اتوگاما یا خرید و فروش در آن، به معنای اطلاع و موافقت فروشنده با این قرارداد است. حداقل سن برای ایجاد حساب کاربری برای عموم اشخاص حقیقی ۱۸ سال تمام مشروط بر داشتن اهلیت قانونی معامله (بالغ و عاقل و رشید بودن) و عدم ممنوعیت قانونی برای آن است. فروشنده نباید اطلاعات حساس، خصوصی و محرمانه خود یا دیگران را در  اتوگاما منتشر کند یا در اختیار کاربران قرار دهد. اتوگاما در مورد سوءاستفاده از این اطلاعات و خسارت‌های احتمالی هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

 

3) اتوگاما هنگام ایجاد حساب کاربری و خدمات دیگری که به فروشنده ارائه می‌کند، مجاز است اطلاعاتی را از وی به صورت الکترونیکی یا کاغذی یا هر دو دریافت و ذخیره کند / فروشنده برای ایجاد فروشگاه خود در اتوگاما و آغاز فعالیت فروش، باید احراز هویت شود که شامل احراز مشخصات سجلی، کد ملی، اقامتگاه، مالکیت شماره همراه و حساب بانکی غرفه‌دار بر اساس کد ملی غیر تکراری ارائه‌شده توسط کاربر است.

 

4) تمامی قطعات و تجهیزاتی که توسط فروشنده تحت عنوان قطعات نو ارسال میگردد می بایست دارای کارتن و پلمپ شرکتی باشد و دقیقا همان قطعه با همان برندی که داخل سایت اتوگاما گذاشته است را  ارسال کند. فروشنده می‌پذیرد که از فروشگاه اختصاص داده‌ شده به وی، صرفاً جهت فروش و ارسال همان محصولات مندرج در  فروشگاه استفاده کند. بنابراین هر گونه سوءاستفاده از فروشگاه ، به ویژه ارسال هر محصول عرضه نشده در فروشگاه به صورت فروش یا اهدا، اعم از کالا و خدمات قانونی یا غیرقانونی و مجرمانه، ممنوع است و کلیه مسئولیت‌های حقوقی و کیفری ناشی از این اقدام، به طور کامل به عهده فروشنده است و وی موظف به جبران همه خسارات ناشی از آن و پاسخگویی به اتوگاما و مراجع ذی‌صلاح قانونی و قضایی خواهد بود / همه مسئولیت‌های مغایرت محصول ارسال‌شده برای خریداران، با شرح محصول ، ویژگی‌ها، وزن آن، تعهد به زمان آماده‌سازی ارسال محصول، و ضمانت و پشتیبانی پس از فروش و هر وعده یا تضمینی که فروشنده داده است، بر عهده خود فروشنده است.

 

5) به هیچ عنوان همراه قطعات و تجهیزات ارسالی از طرف شما برای خریدار ، فاکتور یا تبلیغات مرتبط با فروشگاه شما ارائه نگردد وجهت ارسال قطعه نام فروشنده ، فروشگاه آنلاین اتوگاما نوشته شود و اگر تعداد فروش شما بالا رفت ، از طرف فروشگاه آنلاین اتوگاما به شما برچسب های ارسال داده میشود / فروشندگان مجاز نیستند مخاطبان (مانند بازدیدکنندگان وب‌سایت یا اپلیکیشن اتوگاما) و نیز کاربران عضو اتوگاما را با هدف خرید و فروش محصولات، به بیرون از بازار اتوگاما هدایت کنند

 

6) بعد از ارسال هر قطعه یا تجهیزات توسط فروشگاه شما , حتما عکس فاکتور آن قطعه به همراه مهر و تاریخ برای فروشگاه اتوگاما از طریق واتس اپ ارسال گردد.

 

7) ارسال محصولات توسط فروشنده انجام میگردد بنا به در خواست خریدار به یکی از روش های پست ، تیپاکس ، چاپار ، باربری / فروشنده برای ارسال کالا باید از بسته‌بندی مناسب برای محافظت محصول استفاده کند. همچنین برای ارسال آن از مبدأ، طبق شرایط توافقی با خریدار عمل کند/ در صورت استفاده فروشنده از شرکت‌ها و مراکز رسمی برای ارسال محصول، پیگیری و جبران خسارت احتمالی (مانند عدم تحویل محصول یا آسیب‌دیدگی آن در اثر حمل‌ونقل) مشمول قوانین و شرایط اعلامی آن شرکت‌ها و مراکز است؛ مانند شرکت پست و شرکت‌های خصوصی حمل کالا درون‌شهری و برون‌شهری. و در صورت استفاده از مراکز غیر رسمی و ثبت‌نشده، تمام مسئولیت متوجه فروشنده است.

 

8) در صورت ارسال قطعه یا تجهیزات استوک توسط  فروشنده هر گونه عواقب ناشی از مسروقه بودن قطعه بر عهده فروشنده بوده و فروشگاه اینترنتی اتوگاما هیچگونه مسئولیتی ندارد / اتوگاما نسبت به هرگونه ادعا یا خسارت احتمالی نسبت به محتوای فروشنده هیچ مسئولیت مدنی و کیفری نخواهد داشت. عرضه و فروش کنترل یونیت های خودرویی استوک بدون مجوز از سازمان مربوطه جرم است و اتوگاما به محض تشخیص و شناسایی این موارد، از نمایش و فروش این محصولات جلوگیری خواهد کرد و نیز می‌تواند نسبت به کاربر اعمال مقررات کند.

 

9) فروش قطعات یدکی استوک خودرو به همراه ضمانت تست قطعه بر روی خودرو به خریدار داده میشود و در صورت معیوب بودن قطعه ، قطعه به فروشنده عودت داده میشود

 

10) فروش تجهیزات تعمیرگاهی استوک همراه با ضمانت تست یک هفته ای برای خریدار ارائه میگردد و در این مدت مبلغ دریافتی از خریدار ، نزد فروشگاه اتوگاما امانت می ماند و در صورت تایید خریدار از صحت و سالم بودن تجهیزات از سوی خریدار ، مبلغ امانتی پس از کسر فرانشیز برای فروشنده واریز میگردد

 

11) سهم پیش فرض اتوگاما از ابتدای سال 1400 شمسی برای فروشگاههای لوازم یدکی حداکثر 6 ( شش ) درصد از قیمت محصول  است / مبنای اجرا و محاسبه سهم توافق‌شده پس از ابلاغ اتوگاما به فروشنده است.

 

12) تسویه‌حساب فروش در اتوگاما ،برای فروشنده احراز هویت شده انجام می‌شود. بنابراین اگر به تشخیص اتوگاما ، هویت فروشنده بر اساس اطلاعات و مدارک موجود احراز نشده باشد، تسویه‌حساب مشروط به انجام فرایند احراز هویت خواهد بود / پرداخت سهم فروشنده طبق زمان‌بندی و مقررات اعلامی اتوگاما صورت می‌گیرد و ممکن است در طول سال (مانند اسفند و فروردین یا تعطیلات رسمی پیش‌بینی نشده) متفاوت باشد. همچنین شرایط اعلامی از سوی بانک مرکزی یا بانک‌های عامل در این زمان‌بندی مؤثر است. با این وجود، اتوگاما همواره برای سرعت بخشیدن به امور مالی خود با کاربران تلاش می‌کند

تسویه حساب فروش قطعات یدکی نو و تجهیزات تعمیرگاهی نو ۲۴ ساعت بعد از دریافت قطعه توسط خریدار ، از طرف اتوگاما برای فروشنده واریز می گردد.

تسویه حساب فروش قطعات یدکی استوک خودرو ۴۸ ساعت بعد از دریافت قطعه توسط خریدار از طرف اتوگاما  برای فروشنده واریز میگردد.

فروش تجهیزات تعمیرگاهی استوک ۷ روز بعد از دریافت قطعه توسط خریدار از طرف فروشگاه ‌اتوگاما برای فروشنده واریز میگردد

 

13) برای منتشر کردن محصولات خود در فروشگاه اینترنتی اتوگاما حتما از عکس های با کیفیت و توضیحات مناسب ارسال کنید و منتشر کردن محصولات توسط فروشنده انجام میگردد و روش انتشار محصولات از طرف فروشگاه آنلاین اتوگاما به فروشنده آموزش داده میشود و  در صورت تمایل فروشنده جهت انتشار محصولاتش از طرف کارشناسان فروشگاه اتوگاما هزینه در پی خواهد داشت.

 

14) حتما قیمت محصولاتی که در فروشگاه اتوگاما توسط فروشنده ثبت می گردد می بایست به روز باشد ، اگر محصولی افزایش قیمت داشته باشد ولی فروشنده افزایش قیمت را در پنل خود اعمال نکرده باشد ، عواقب ناشی از فروش قطعه بر عهده فروشنده می باشد و باید قطعه را با همان قیمت قبل ارائه کند ، در غیر اینصورت در صورت یکبار اشتباه تذکر از اتوگاما دریافت میکنید و در صورت تکرار مجدد موجب فسخ قرارداد از سوی فروشگاه اینترنتی اتوگاما میشود /  پیشنهاد می‌گردد هفته ای یک مرتبه قیمت محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی اتوگاما گذاشته اید را چک کنید.، و اگر فروشنده برای ارسال محصول یا مشکلات دریافت محصول توسط خریدار اقدامی نکند، اتوگاما علاوه بر لغو سفارشات ثبت‌شده و تسویه‌حساب با خریداران، می تواند نسبت به کاربر اعمال مقررات کند.

 

15) حتما قیمت محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی اتوگاما ثبت میکنید از قیمت محصولاتی که در بازار و دیگر نرم افزارهای فروش مجازی  پایین تر باشد ، زیرا با این کار فروش شما بالاتر می رود.

 

16) دقت گردد قطعه ای که میخواهید منتشر کنید قبلاً توسط فروشنده دیگری با همان برند در اتوگاما ارائه نشده باشد.

 

17) شرایط خاتمه قرارداد
 پایان دادن به قرارداد استفاده از خدمات اتوگاما به سه صورت اتفاق می‌افتد:

الف. تخلف فروشنده و مجازات حذف کامل حساب کاربری مطابق مواردی که در مفاد این قرارداد آماده است.

ب. درخواست کتبی فروشنده برای فسخ کامل قرارداد و مسدود کردن حساب کاربری یا فسخ نسبت به فروشگاه و غیرفعال کردن آن، و پس از موافقت اتوگاما.

ج. استفاده اتوگاما از حق مالکیت خود برای فسخ یک‌طرفه قرارداد و مسدود کردن حساب کاربری فروشنده یا غیرفعال کردن فروشگاه

 

18) حل اختلاف میان فروشنده با اتوگاما:
هر اختلافی میان فروشنده با اتوگاما ، ابتدا از طریق مذاکره در فضایی دوستانه و با حسن نیت کامل رسیدگی و حل‌و‌ فصل خواهد شد و در صورت عدم حصول نتیجه، مسئله مطابق مفاد این سند و قوانین جمهوری اسلامی ایران، حداکثر ظرف مدت چهار ماه توسط داور معرفی‌شده از سوی اتوگاما رسیدگی خواهد شد. حکم این داور، معتبر، قطعی و برای طرفین لازم‌الاجرا خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *